«Μαύρες μέρες» περιμένουν το χώρο της μόδας μετά το τέλος της πανδημίας του κορονοϊού Covid-19… Η οικονομική ζημιά που αναμένεται να «χτυπήσει» το χώρο της ένδυσης και της μόδας, υπολογίζεται ότι μπορεί να ξεπεράσει και το 1 τρις δολάρια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διεθνούς συμβουλευτικής εταιρίας «Brand Finance»! Ουδείς ήταν προετοιμασμένος για μία κατάσταση σαν κι αυτή, με έναν ιό που έχει απλώσει τα… πλοκάμια του και να «χτυπά» όλο τον κόσμο. Και μπορεί κάποια brand να είδαν την πορεία τους την περασμένη περίοδο να τους έχει προσδώσει μεγάλη αξία και να τους διατηρεί στις υψηλές θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης, όμως το μέλλον για όλες τις εταιρίες φαντάζει δυσοίωνο. Με τις ζημιές από την «επέλαση» του κορονοϊού Covid-19 να εκτιμάται ότι μπορεί ακόμη και να «βυθίσει» διάσημα brand.
Η παγκοσμίας φήμης εταιρίας δημοσίευσε την έκθεσή της με την κατάταξη από τις πιο διάσημες μάρκες ένδυσης παγκοσμίως, μαζί με την εκτίμηση της αξίας τους. Με τη Nike να βρίσκεται για μία ακόμη χρονιά στην κορυφή της σχετικής λίστας, με την αξία της να ανέρχεται στα 34.8 δισεκατομμύρια δολάρια και αύξηση κατά 7% συγκριτικά με το 2019. Πίσω από την γνωστή εταιρία αθλητικών ειδών, βρίσκεται το brand της Gucci, που «σκαρφάλωσε» σε αυτή τη θέση από την πέμπτη θέση της προηγούμενης κατάταξης. Η Adidas που είδε την αξία της μάρκας της να πέφτει κατά 1%, βρίσκεται στην τρίτη θέση και την ακολουθούν οι Luis Vuitton, Cartier, Zara (που έχασε 21% σε αξία), H&M, Chanel, Uniqlo και Hermès. Κερδισμένη εμφανίζεται η Levi’s, που βλέπει το brand της να έχει αύξηση της αξίας του κατά 38% στα 4,1 δις δολάρια, ενώ στον αντίποδα οι φίρμες που είχαν παταγώδεις χρονιές ήταν οι Valentino και η Gap, με πτώση της αξίας τους της τάξης του 39%.
Είναι, βέβαια δεδομένο ότι η χρονική στιγμή είναι περίεργη για την καταμέτρηση της αξίας μιας μάρκας, καθώς πολλά έχουν αλλάξει από την αρχή του 2020. Με κορυφαίο όλων την… επέλαση του κορονοϊού, που βρήκε όλες τις εταιρίες απροετοίμαστες για ν’ αντιμετωπίσουν μία τέτοια κατάσταση. Με την εταιρία «Brand Finance» να εκτιμά ότι ο χώρος της ένδυσης θα είναι μεταξύ εκείνων που θα υποστούν τις μεγαλύτερες ζημιές και θα έχουν τις πιο μεγάλες απώλειες. Με το ποσό αυτό να εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει, αλλά και να ξεπεράσει το 1 τρις δολάρια!
«Οι φίρμες ενδυμασίας και γενικά η μόδα, αναμένεται να χάσει μέχρι και 20% της αξίας τους», αναφέρει ο διευθυντής της «Brand Finance» Richard Haigh, επισημαίνοντας ότι «… οι φίρμες καλούνται να χειριστούν το κλείσιμο των καταστημάτων και των εργοστασίων, αλλά και την πελατεία τους που είναι αντιμέτωπη με μία πρωτόγνωρη οικονομική αβεβαιότητα. Θα πρέπει, λοιπόν να προετοιμαστούν για ένα δύσκολο ταξίδι».
Απόδοση στα ελληνικά: Μάριος Ζαμπάρας
Comments are closed